torsdag 11 december 2008

x Spänningen stiger

"Jag kunde höra torkarbladen gnida mot bilens fönster, och se hur vattnet som samlat sig på vägbanan sprutade upp på Volvon bakom oss.
- Hur lång tid har vi på oss Malin? Mamma vände sig om och tittade stressat på mig.
- Det är tio minuter tills vi ska vara i aulan, och du missade nyss avtagsvägen, sa jag lugnt.
Mamma svor och gjorde en U-sväng mitt på den vältrafikerade vägen. Bilarna bakom oss tutade.
- Du kör som om du stulit bilen, sa jag irriterat. Ta det lite lugnt!
"

Nu blev ni lite nyfikna va (om inte, så kan ni ju alltid låtsas som det)? Det är faktiskt inte så spännade som det låter, för jag gör läxa... och det är inte ett dugg spännande kan jag meddela. Snart ska jag plugga om genteknik och robotar och lite till, för är lärare är konstig (hoppas han inte läser detta, för då lyckas jag väl få IG på direkten), och har gett oss 5 olika arbetsområden till ett prov. Helt sjukt, om jag får säga min mening. Imorgon fyller jag år, jaha, jaja. *woho*

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis i efterskott :)