söndag 22 juni 2008

x "Kalas" (..?)

Vilket ord är det egentligen man ska använda? Kalas, fest, party eller bjudning?
Kalas förknippar jag genast med små barn som sitter runt ett stort bord med glass och ballonger, medan fest och party låter mer ungdomligt. Bjudning däremot låter lite mer gammaldags, typ som släktkalas (?!)... eller något i den stilen. Men jag undrar egetnligen om jag har fått det helt om bakfoten, för det är ju bara något som jag har funderat ut. Hmm.. jag måste genast kolla upp ordens betydelse. Oo
Strunt samma, idag firade vi åtminstone en kusins 20-årsdag, samt hans mammas födelsedag (ojdå, jag har visst inte koll på hur mkt hon fyllde.. ^^').

När vi kom hem var jag bara tvungen att springa ut med kameran, det var ju helt perfekt väder! Lottas idé om insektsfotografering lät ju väldigt lockande, så det slutade med ett foto på en söt liten humla. Jag tipsar om att klicka på fotot för att se förstoring! ;D

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu har du varit dumt nära en humla! xP