torsdag 8 januari 2009

x Skola

Usch vad jag avskyr det ordet. Skola. Bara smaka på det liksom - s.k.o.l.a. Det skulle lika bra kunna vara ett namn på en sjukdom eller något annat otrevligt. "Idag skolade jag", det skulle kunna betyda "idag spydde jag utan anledning". Typ. Nu kom jag på något mkt intressant. Skola och skolKa stavas nästan likadant. Undras om någon har tänk till där? Det måste det vara. Istället för att säga att "jag var hemma fast att jag egentligen inte behövde det", då kom man på att ett otrevligt ord som "skola" kunde piffas till genom att lägga in ett "k" mitt i. Och eftersom att skolka och skola ser nästan likadant ut så har man beslutat att det inte går att använda skola till någon sjukdom, för då kunde det ju förväxlas med att man skolKade. Så måste det vara. Punkt.

Förresten, snart ska jag till skolan. Eller snarare till idrottshallen, men endå. Det är jättetråkigt och pappa ska vara min personliga schauför. Han är snäll. :)

På tal om ingenting.

Inga kommentarer: