söndag 18 maj 2008

x Nu är det konstaterat - det är farligt att surfa

Plötsligt fick "att sitta rätt vid datorn" en ny betydelse.
Som ni alla vet har jag som specialité att sitta lite *host* annorlunda när jag sitter vid datorn, dvs med fötterna högt uppe på väggarna.

Så ja, idag satt jag alltså som vanligt och babblade med Otto när jag bestämde mig för att sträcka fötterna en aningen högre än jag brukar. Plötsligt kände jag bara hur stolen for iväg framåt, och jag gav ifrån mig ett litet - som Otto kallade det - dödsskrik när jag insåg att stolen höll på att ramla! XD
I ett hjälplöst försök att rädda mig fick jag tag om "lampknappen" (som jag tror räddade mig från att slå huvudet i väggen), innan jag (och stolen) ramlade baklänges och landade med ett ordentligt brak på golvet. Mina föräldrar kom genast springande och Otto höll på att kvävas av skratt i headsetet (som jag mirakulöst hade kvar på huvudet, trots att jag dragit med mig alla sladdar i fallet)! xD Dock var ingen skada skedd, bortsett från ett blåmärke på höften och lite småont här och där.

Att tillägga är väl att jag trots flera minuters liggande på golvet vann den pågående matchen på blip. Otto, jag är den regerande mästaren - erkänn.

Inga kommentarer: