torsdag 29 maj 2008

x Sötnosar (och mular) :3

"Glädje är att ha en alldeles egen häst."

Idag fick jag plötsligt en stor klump i halsen över att jag inte har en egen häst. Tro det eller ej, men det måste vara någon läskig sjukdom som de stackars krakarna skickar över genom ögonkontakt. Eller nått. Jag var som vanligt ute på en av mina rundor för att fota. Jag vet, jag vet, jag borde inte gå när jag har ont i foten.. men vad ska man göra? Pappa berättade om ett föl i hagarna bara en bit från mitt hus, och då måste man ju bara passa på! xD
Så ja, där stod jag då vid hagen och fotade och fotade.. det är så härligt att se de små raringarna rusa runt i högsta hastighet och tvärstanna för att sen stegra, snurra runt, och springa bort lika fort igen. Man kan inget annat än att önska sig en alldeles egen häst. ^^' Så kom då ägaren gående och jag babbade en stund med henne, samtidigt som vi fortsatte titta på de små gullungarna. De förtrollar en verkligen, det går inte att ta ögonen från dem! :']
Sorgligt nog hade ingen liten fe trollat fram ett stall och en häst när jag kom hem, så det var bara till att drömma om hur det skulle vara att komma hem till sin alldeles egna häst... suck.

Fler foto finns att se i bilddagboken ^^



Senare åkte jag iväg med ninisen till veterinären. Ingen oro, det var bara spruta på gång, och lite kontroll av tänder och hjärtslag. Hon mådde prima, så det gick snabbt och lätt. ^^,

1 kommentar:

Macarena Bella sa...

HOLA MI NOMBRE ES ROMINA Y TAMBIEN ME GUSTAN MUCHO LOS CABALLOS BUENO LA VERDAD NO ENTIENDO MUCHO LO QUE DICES YA QUE ESTA EN OTRO IDIOMA PERO ME PARECE MUY INTERESANTE MI GMAIL ES : romisheep@hotmail.com